fredag 9 september 2011

Sen!

Hej bloggläsare jag ber om ursäkt att jag blivit sen med min uppdatering idag, jag har tagit den tunga biten här hemma idag och det är att byta vatten i akvariet. Bytte ca 60 liter vatten idag blir ett byte till i nästa vecka.

Här regnar det idag och inte särskilt varmt.

Brödet jag bakade igår kväll var ett lergryta bröd som jag hittade receptet på denna bloggen:

http://www.gourmetodling.com/lergrytebrod/

Lergrytan ska ligga i blöt minst 2 timmar innan användning.

9 dl mjöl av valfri sort, 5-6 dl vatten, 50 gram jäst och 1 1/2 msk havssalt. Låt degen jäsa i 1 timme, knåda och lägg i lergrytan som du har hällt olivolja i, i botten.

Och Grytan jag gjorde igår var eget hopkok med kött, lök och Grädde med vitlöks peppar och aromat och buljong av grönsaker, salt och peppar. Allt tages i mått som man själv vill ha.

Idag blir det att förbereda pizza deg till ikväll när Anders lillasyster kommer hit och är social med oss Skrattar

Har längtat länge efter att ha en sån här kväll med henne så ska bli sjukt kul att äntligen ha hit henne.

Vad gör ni en dag som denna?

Inga kommentarer: